Goede Voornemens
Ik doe al jaren niet meer aan goede voornemens. Niet dat het niet beter kan, maar ik geloof niet zo in 1 januari . Nu twee weken voor het nieuwe jaar, komen de gesprekken op gang. Iedereen schudt een paar goede voornemens uit zijn mouw, elk jaar wordt er enthousiast een begin gemaakt met afvallen, stoppen met roken, sporten, deadlines beter bewaken, meer tijd aan je kinderen besteden (en de meeste goede voornemens stranden in het eerste kwartaal).

Samen een beter resultaat
Samen werken aan goede voornemens levert altijd meer op. Dus als je een paar goede voornemens wilt uitvoeren, bedenk dan dat samen stoppen met roken, meer sporten of gezonder eten altijd gemakkelijker is als je het met een aantal mensen doet. Je kan elkaar stimuleren, oppeppen en je kan tips uitwisselen.

Twente Counseling werkt samen met verschillende experts die zich allemaal bezighouden met vitaliteit en balans (fysiek, mentaal en financieel). Met elkaar ontwerpen we vitaliteitsprogramma’s die aandacht hebben voor de duurzame inzetbaarheid van medewerkers want het levert je als bedrijf veel op als je gezondheid en vitaliteit onder de aandacht van je medewerkers brengt. Ook hier geldt dat het samen optrekken niet alleen leuker is maar ook meer oplevert.

Wil jij toch 1 januari van start gaan met goede voornemens. Hier dan wat tips.

Tips
1. Leg de lat niet te hoog want hoe lastig is het om af te vallen als je dol bent op lekker eten of je wilt wel meer sporten maar je vindt het echt niet leuk. Bedenk dat kleine stapjes beter werken!

  1. Wees realistisch. Ga geen wilde plannen maken, bedenk niet alleen wat je wilt maar ook wat je kunt. Pas de doelen aan aan je levensstijl en je persoonlijkheid.
  2. Maak het concreet. Zorg dat je doel geen vaag voornemen wordt maar iets waar je voor durft te gaan. “Ik wil gezonder leven”, lijkt concreet maar dat is het niet. Dus formuleer wat je wilt bereiken, wat je ervoor moet doen. “Meer tijd met je kinderen willen doorbrengen”, is niet concreet maak het concreet door bijvoorbeeld te stellen dat je ze elke week naar een training brengt.
  3. Stel een contract op voor jezelf en houdt successen bij. Het opschrijven van successen vergroot de kans om door te gaan. Dit werkt ook veel beter dan sancties opleggen en straffen.
  4. Goede voorbereiding is het halve werk. Afvallen wordt een stuk eenvoudiger als je ijskast niet meer zo vol ligt met lekkere dingen.
  5. Wees aardig maar streng. Ga je een keer voor de bijl, laat je je verleiden tot een sigaret laat het geen reden zijn om het door te gaan. Een volgende keer kan je de verleiding wel weerstaan.

Wil je meer weten over ons vitaliteitsprogramma en wat het kan bijdragen aan de vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van je bedrijf en de medewerkers. Ik denk graag met je mee over een programma wat niet alleen veel oplevert maar ook nog leuk is.
Annemieke Kirch
tel. 06-54766729

Twente Counseling de no nonsens organisatie die niet voor u werkt maar met u samenwerkt

Twente Counseling de no nonsens organisatie die niet voor u werkt maar met u samenwerkt

E-book Routeplanner leidinggevenden

Leidinggevende Whitepaper

Dank je voor de inschrijving en veel leesplezier!

E-book HR het fundament van elke organisatie

HR Whitepaper

Dank je voor de inschrijving en veel leesplezier!